Feljegyzések a fotelból – Gyenge egy pont

fotelszurkolo_newBács-megyeiként mindig különleges eseménynek számí­tott ha a Fradi Kecskeméten vendégszerepelt. A “Hí­rős-város” egészen 2008-ig nem nagyon kényeztette el a város és a megye fociszerető közönségét, hiszen volt olyan év (ha az emlékeim nem csalnak akkor 1979-ben), amikor a megyei bajnokságban “bucira” vertük őket. Tudom, hogy akkor voltak olyan erők, akik el szeretették volna tüntetni a KTE-t, hiszen az akkori városvezetés inkább a konkurens csapatot, a KSC-t preferálta. Annak idején hí­vtak is a KTE-hez (atyaég, de régen is volt!), de végül is egy sérülés megakadályozta, hogy lila-fehér mezt húzzak magamra… amit utólag a szí­n miatt talán nem is bánok. Jó-jó bánom én, hiszen akkor kerültek vissza az NB III-ba és elég nagy terveket szövögettek, de hát egy Fradistának mégis csak a lila szí­n nem Szirnyei Merse Pál csodás hölgyét jelenti… Pedig Kecskemétnek Fradi vonatkozása is van, Fenyvesi Máté onnan került a Fradihoz, a legendás Tüske becenevet is ott “akasztották” rá, amit a mai napig büszkén visel (van is miért!). És most ennél a pontnál kéne befejezni, mert amit ma játék cí­mén produkált a csapat, az méltatlan ahhoz a múlthoz amit Fenyvesi Máté neve fémjelez.

De vajon miről is í­rjak? Tudnék még egy-két anekdoták előhúzni a múltból amivel lehetne húzni az időt, de azzal sem lehetne feledtetni a ma esti játékot. Amit egyetlen jelzővel lehet csak illetni: gyenge. Ragozni nincs kedvem, szakmai okfejtésekbe meg azért sem akarok belemenni, hiszen a mérkőzés után Doll mester sem tett kritikai megjegyzést. A fiúk tették a dolgukat, az utolsó negyedórában még be is szorí­tottuk a Kecskemétet. Sőt, ha egy kicsit engedékeny vagyok, akkor még elpuskázott gólhelyzetekről is í­rhatnék. De vajon ez elég lenne az üdvösséghez? Sajnos nem.

A végeredmény meg nagyon egyszerű, de nagyon is mellbevágó. Ennyit tudunk, kár szépí­teni. Csak rá kell pillantani a tabellára, a nyolcadik helyre, az élen álló Debrecen 15 pontos előnyére, a “nullás” gólarányra, 2014 tavaszára, mely 4 mérkőzésből 3 pontot hozott.

Ennél azért sokkal többet vártunk. Edzőt is azért cseréltünk mert a klub vezetése úgy érezte, megtört a Moniz csapat lendülete. Télen igazoltunk is, a felkészülés is zavartalan volt. Természetesen nem akarok igazságtalan lenni, hiszen múlthéten a Debrecen ellen nem játszottunk rosszul, győzelmet is érdemeltünk volna. Sőt, ha nagyon fátyolossá válik a szemem, akkor a mai mérkőzésről is í­rhatnám, hogy ha van egy kis szerencsénk, akkor nyerhettünk volna. A gond ezzel csak az, hogy ha Kecskemétnek van egy kis szerencséje, akkor ők nyernek. Két szerencsével hadilábon álló csapat “csatájából” meg más eredmény nem is születhetett, mint döntetlen. A csata szót nem véletlenül használtam és nem is véletlenül tettem idézőjelbe, hiszen ritkán látni egy meccsen ennyi “hősi halottat”, akik szerencsére azért elég gyorsan meggyógyultak. Ebben a hazaiak jártak elől, a mérkőzés vége felé már akkor is összeestek, amikor nem is járt feléjük a labda, de még egy Fradi védő sem.

Nekik elég volt az iksz, ahogy egy hete a Debrecennek is elég is volt. De a két döntetlen közötti különbséget ha le tudnám zongorázni, azt bizonnyal Szergej Rahmanyinov is megirigyelné. Pedig ő aztán értett a fekete-fehér billentyűk varázslatos világához. Ahogy valamikor nagyon rég (talán igaz sem volt) a zöld-fehér mezbe öltözött játékosok is értettek a szakmájukhoz.

Néhány dolgot azért nem értek. Vajon miért kell erőltetni Besic jobbhátvédes játékát, amikor ott van Jovanovics, aki ha a pályán van, még jól is játszik és remekül megérti magát Somáliával. Vajon miért nem lehet kipróbálni Besicet szűrőként és vajon miért játszottunk megint balszélső nélkül, hiszen az oda kirendelt Hollman azon túl, hogy néha zavarta Leonardot a játékban, még két helyzetet is elpuskázott. És akkor még nem is emlí­tettem 2014 rejtélyét, Böde Danit. Tisztában vagyok azzal, hogy ezek csak szurkolói okoskodások, de egy ilyen 90 perc után vajon mi a fenét csináljon egy szurkoló?

Tapsoljon és reménykedjen továbbra is a dobogóban? Vagy tűzzünk ki egy újabb célt? Ránézve a tabellára, most a negyedik helyet “szúrtam” ki magunknak, mely talán még nemzetközi szereplést is jelenthet. Ahhoz azonban jó lenne megtanulni nyerni is, mert í­gy egyesével lépkedve továbbra is egy helyben fogunk toporogni.

Ami a Ferencváros dicsőséges múltjához képest, elég gyenge teljesí­tmény.

(lalolib)

12 hozzászólás a(z) Feljegyzések a fotelból – Gyenge egy pont bejegyzéshez

  • Tisztelt Pipu

    Magamat inkí bb az önkritikusok közé sorolní m. Megint elolvastam, amit Önnek ìrtam (rí adí sul még le is tegeztem magí t) és most nem tetszik benne, hogy a leckéztetés és a kioktatatí s benyomí sí t kelti bennem. Nem ez volt szí ndékom.

    Sajnos nem Magyarorszí gon születtem, gyakran elsül egy olyan puska, melyet nem szí ndékosam töltöttem. Vagyis, mint kertész, nem virí got, hanem bukfenszeket vetek.

    Rí adí sul nem is Magyarorszí gon élek, és Önnek olyanféle „taní csokat“ adok, hogy lí togasson a Fradi-pí lyí ra, holott én csak (külföldrôl) a TV-bôl nézhetem (ha meg tudom fogni a DUNA-ban, vagy az M1-en a közvetìtést) a Fradi meccseit.

    Akkor meg ùgy hangzik helyenként a hozzí szòlí som, mintha Ön semmirôl, és én mindenhez értenék, ami nem csak nem igaz, hanem egy arrogí ns magatartí s is lenne.

    Lehet, hogy Ön fiatalabb ní lam, de maga is ért (ha nem jobban, mint én !) bizonyos dolgokhoz. Példí ul az 2006-os FTC-Debrecen mérkôzésrôl felvilí gosìtí sí t kellene kikérnem, mert nem tudom mi zajlott ott.

    Sajní lom, hogy nem kiví ncsi többé a Fradi pí lyí ra. Bizony, ha Pesten élnék, én gyakran ellí togatní k, és legyen az csak azért, hogy valami keretészi munkí t elví lalní k. Ön a mai Fradit ismeri, én (Apí m emlékezései és sají t érdekeltségeim révén) inkí bb a mùlt Fradi idézem elô.

    Az a tény, hogy Ön Noví k Dezsôvel rokonszenves és pí rtjí t fogja az nekem egy jel, hogy bizony is, Ön foglalkozik a dolgokkal.

    A Fradi az egyetleni Club Magyarorszí gon, amelyik igazí n olyasmit mint egy csalí di környezetet tud kialakìtani maga körül.

    Ahogy az egyhí znak megvannak a szentjei, ìgy a Fradi-csalí dnak is a jelen és a mùlt elví laszthatatlan összekapcsolòdik az élô, de a halott csalí di-tagok í ltal. Az egyhí zhoz hasonlòan egy Albert Flòrií n, vagy egy Sí rosi dr. Ugyanùgy „jelen“ van, mint egy Nyilasi Tibor.

    A bécsi Rapid-al együtt a Club-nak szurkolni valamilyen vallí si szertartí s.

    Eszre veszem magamat, hogy megint kezdek kioktatni.

    Remélem, hogy megjön a kedve ùjbòl a szurkolí shoz.

    Aki a Fradinak szurkol, az nem csak a mostani Fradinak szurkol, hanem a mùlt, a jelen és a jövô Fradinak is.

  • Szia lalolib

    Elnézést kérek, hogy ha ìrí sodat „igazsí gtalansí gos“-nak titulí ltam. Egyí ltalí n nem ez volt a szí ndékom.

    A rögtönzéseknek, abban igazad van, valòjí ban az a „varí zsuk“, hogy indulatosak és az indulat és a jòzansí g sokszor mí s utakon jí rnak.

    A Fradiban meg plí ne nem a sunyikal, hùnyí szkodò és a véleményüket ki nem mondò alakokkal talí lkozik az ember, hanem az ôszinte indulatos szurkolòkkal, ami a tempofradi.hu honlapjí n eléggé be szokott bizonyulni.

    Apí mnak – aki Dòzsí s – mindig azt szoktam mondani, hogy a B-középen a legvirí gosabb magyar nyelvet haszní ljí k.

    A „fotelszurkolò“ a Ferencví ros polgí ri rétegének (akiknek a humanizmus nem csak fogalom) hagyomí nya.

    Mindig van egy kis önirònia is benne. Valòjí ban min is nevessen az ember, ha nem olykor sají t magí n ?

    En is remélem, hogy vìgabb „fotelszurkolòk“at fogsz majd ìrni.

    Az „igazsgtalan“ megjegyzésemmel meg òvatosabban fogok hadoní szni a jövôben.

    Amit ìrtí l a „hoszù tí vlati tervrôl“, a gyors sikerrôl stb tökéletessen egyet értek. A szurkolòk mí r bevennék a „türelem“ pakklit is, ha mí r végre egy olyan csapatot ltní nak a pí lyí n, mely méltò lenne a nagy mùlthoz.

    Idézem Habsburg Ottòt: „Akinek mùltja van, az tudja honnan jött, hova megy és hol í ll.“
    A mùltal valò törôdéseddel jò trsasí gban vagy.

    • Kedves Laci!

      Ezért aztán végleg nem kell elnézést kérni! Sőt, “el is várom”, hogy ha valamivel nem értetek egyet, akkor is í­rjátok meg. Csak í­gy lehet kerek az egész.
      Nekem is, de a szerkesztőségünknek is tanulságosak az olvasók véleménye. Ha nem í­gy lenne, akkor szombaton délután sem tartanánk meg immáron negyedik alkalommal az olvasóinkkal való találkozást.
      Kár, hogy Svájc egy kicsit messze van és nem tudsz velünk lenni.

  • így utólag a legnagyobb hibának azt tartom, hogy Moniz érkeztével nem egy hosszú távú terv alapján kezdtünk működni. Nem kellett volna egyből dobogó, bajnoki cí­m és nemzetközi szereplés, hanem el kellett volna kezdeni egy olyan csapat kialakí­tását, mely az új stadionunkban már a múltjához méltóan tud szerepelni.
    Tudom, hogy a Fradinál mindig a gyors siker a mérce, de a sok éves hanyatlás után a szurkolók biztosan megértették volna.
    Most majd nyáron újból elindul egy játékos csere-bere és a csapatépí­tés is a nulláról fog indulni. Ez megy már négy éve.

    • Tulajdonképpen már az NB II-ben is ez ment (vagy már a BL óta?): rutinos keret neves magyar edzőkkel, angol éra (ez is háromféle koncepcióban), magyar edző (Prukner) rutinosabb játékosokkal (Rósa, Heinz), Dömével fiatalí­tás, holland vonal légiósokra támaszkodva, német vonal ugyancsak légiósokra épí­tve.
      Novák Dezső bácsi óta senki nem töltött el 2! évet a kispadon. Közben eltelt 18 év …

  • Tisztelt Pipu

    Tökéletesen megértem elkeseredettségedet.

    Amiòta Fradi van, a szurkolòi vagy szidjí k, vagy istenìtik. Ezt az „í llandòsí got“ nem veszìtette el a Club. Egy kis reménysugí r.

    Akí rhogy is szidjí k, azonban mindig, megint ott vannak a lelí tòkon az emlìtett szurkolòk, akkor is, amikor elôzôleg mí r megigérték, hogy soha többé nem teszik be a lí bukat az Üllôi-ùti stadionba, ha addig élnek is. Megint egy í llandòsí g !

    Valòjí ban a sok, sok cserékben üdvözölne a Club ?

    Gondoljunk magunkat mindazoknak a helyzetében, akik nem nézik, hanem végighajtanak a pí lyí n egy meccsen í t. Milyen lehet a folytonos nyugtalansí g, a mindennapi gondolkodí s és bí nkòdí s, hogy „meddig még“, és hogy lesz-e holnap még jí téklehetôsége (-engedélye)? Milyen lehet az, amikor egy jí tékos hí romszor, vagy ötször cserél edzôt és kollegí t ? Milyen lehet egy edzônek ez a helyzet, mikor ô sem tudja, mikor rùgjí k ki ?

    Mindd ez egy club-ban, mely magí ròl azt vallja, hogy erkölcs-, erô -és egyetertésre törekszik. Erkölcsösek, erôsek és egyetértésûek azonban csak emberek lehetnek. Az ember nem csak siker, hanem kudarc is.

    Nekem mí r, mint nézônek, elegem van a sok cserékbôl.

    Miben bìzzon az ember, ha nem abban, hogy értelme van annak, amit csiní l, és abban, hogy mint ember fontos, értékes és megbecsülik ott, ahol dolgozik és végzi a munkí jí t ? Ehhez az í llandòsí g mellôzhetetlen.

    Ne vonjuk meg a bizalmunkat könnyelmûen senkitôl sem, aki a pí lyí n harcol.

    Nem fog minden mindig ùgy menni, ahogyan mi ezt szeretnénk. De ez mindig is ìgy volt. Ez mindig is ìgy lesz. Ez is egy í llandòsí g.

    Tisztelt Pipu, szidjí l, reménykedj és méltatlankodjí l ameddig csak kedved van hozzí , de azért legyél ott megint a lelí tòn. Megint egy í llandòsí g.

    Fontos az ember. Az ember nem csak siker és nem csak kudarc. Az ember több. Az ember í llandòsí g és folytonossí g és mégis több, mert az ember mind a kettô egyben.

    • Tisztelt Nagy László,

      Nagyon örülök,hogy Lalolib után végre más is megszólí­t,talán ezt az is jelentheti,hogy “fiatal”korom ellenére nem látom tapasztalatlanul és rutintalanul a dolgokat.Az ominózus Fradi-Debrecen meccs óta nem járok ki,ráadásul 2006-os kamu kizárás óta nem is voltam kí­váncsi a “klubra”.Foci téren.
      Nagyon megviseltek azok az évek,ráadásul sok edzővel lejárattuk a klubot.
      A “nemzetisport” online-on is szoktam hozzászólni,de az nem az mind a Fradi család,mert hemzseg a trágár,politikai és durva megjegyzésekkel.-Drága Novák Dezső búcsúsztatását sem kimélték a mocskok…
      De vissza ide,boldog vagyok,hogy van ez az oldal,szerencsére még a kí­naiak sem tiporhatnak el minket.
      Nagyon sajnálom,hogy nem lehetek ott a 29-i találkozóm,de itt sokan tudják,hogy külföldön dolgozom,de amikor tudom a munkámat úgy intézem,hogy láthassam a meccseket.
      Bí­zom benne,hogy egyszer sikerült majd ezekkel a csodálatos í­zig vérig Fradista emberekkel személyesen is találkoznom.
      A Kisfiam mellett TI vagytok nekem a családom.

      Hajrá Fradi.

      Ui.:Bocsánat a kicsit “nyálas” befejezésért,de vállalom…!

  • A Fradi meccs után, megnéztem a Reál-Madrid-Barcelona mérkőzést, és hirtelen megvilágosodtam….. majd megértettem, hogy miért mérgelődöm minden magyar mérkőzés megnézése után. No comment……..!!!!!!!!!!!!

  • Elegem van ,hogy amióta ismét nézek Fradi meccset jóformán hellyel közzel mindig “el van rontva” a hét első néhány napja.
    Fogalmam sincs,hogy miért kellett Monizt elküldeni,de ha már itt döntöttek egy igazi kreatí­v ,erős habitusú embert hoztak volna.
    Persze ezeket a “tavaszi” eredményeket nemcsak Doll és stábja nyakába akarom varrni,de még ezzel a kreativitást és egyéni futballista gondolkodásmódot sem ismerő kerettel is ott lehetne végezni simán a dobogó elején.
    Döntő helyzetekben hibáznak a játékosok minden poszton-végre legalább a kapuban “rend”van- és nem értik meg egymást.
    Ráadásul 3 fős!!! vezetői stáb van.Ide minek???Jelenleg teljes a kilátástalanság és jó ha az első tí­zben végzünk,ha ez í­gy megy tovább.
    Minden héten ugyanazok a passzok,cselek kombinációi.
    Én innen a lap topomról már tudom,hogy ki hová fog passzolni…
    A vezetőség megint jól “belenyúlt a tutiba”.
    A 2014-15 ös szezont 80%-ban új gárdával és edzői karral kellene kezdeni.
    Csak ehhez a fentieknek sem pénze sem bátorsága sincsen.

  • Kellene egy sportigazgató, aki érti a szakmát. Ő jelenthetné az állandóságot a klubnál.
    Évente nem lehet új futball-kultúrát bevezetni.
    A laikusok által elkövetett edzőváltások nem vezetnek sehová.

  • Kedves lalolib

    Megint örömest olvastam soraidat. Olyan szí munknak – a külföldi Fradi-szurkolòk szí mí ra – a beszí molí said mint, ha ott lennénk a lelí tòkon.

    Nem kell sok fantí zia ahhoz, hogy megértsünk Téged, külföldön is, ami a Fradi mai csapatí t a mùltjí hoz valò mérését illeti.

    Csak véletlen lenne, hogy az osztrí k és a cseh labdarùgí s hasonlò mélypontokat él í t, mint a magyar ?

    A Fradinak nagyon jòt tenne a nemzetközi szereplés. Azonban nem a Bayern München-re gondolok. (Azoknak csak edzômecset jelentene a Fradi csapata), sem a Barcelona.

    Hií ba: Be kell vallani: A magyar labdarùgí s lemaradt legalí bb 20 éve az élvonaltòl.

    Azonban: Ha mí r az emlìtett hí rom focinemzedékek hasonlò problémí n mennek í t, miért nem, tessék, egybevetni azokat, felròni ùj (közös foci-célokat) és azoknak a megoldí sí n fí radozni ?

    A Mitropa korí ban sem a Bayern, sem a Barcelona nem bìrtak volna a Fradival.

    Mit tették: Most ôk is: (a KK mintí jí ra) létre hoztí k az UEFA-t, a KEK-et stb.

    Ahogy a ròmai Cato ezt tette (Karthagot illetôen) „mellékletesen azt gondolom“, hogy a hí rom egykori nagy labdarùgò helyek (Bécs, Budapest, Prí ga) megint valamilyen KK-t (Mitropa-t) kellene, hogy összehozzanak. Ezt behintésnek szí ntam, de a gazdasí g és politika területén mí r be kezd indulni. Hí t akkor milyért nem a fociban ?

    A kérdés jogos: Mi köze van ennek a Kecskemét-FTC meccskez ?

    Nem sok, de nem is errôl akartam ìrni.

    Szeretném hozzí tenni, hogy a kisérletezés akkor egy edzô szí mí ra mellôzhetetlen, mikor egy poszton csak egy jò embere van. Ha nem tud legalí bb még egy olyan minôségû embert í llìtani, mint az elôbbit, akkor minden sérülés okozta kiesésnél arra kényszerül, hogy rosszabbìtson a csapaton, ha cserél.

    Egy ellenszere ennek talí n az (ezen dolgozik, gondolom, Doll mester), hogy egy jí tékost sok helyen kell kipròbí lni. De ezt minden edzônek sají t tapasztalati szerint kell megcsiní lnia. Ehhez a sají t hibí it kell elkövetnie és a sají t hibí ibòl kell tanulnia.

    Tudom, ez valamilyen szépìtésnek hangzik, és nem szivessen halljí k a vérbeliek.

    Ha elnézem a sok edzô-cseréket, akkor azt vélem lí tni, hogy minden edzô elôször a sají t hibí it akarja elkövetni.

    Bosszantò ebben csak az, hogy ezek a hibí k mindig ugyanazok, vagyis az illetôk nem tanulnak a mí sok hibí ibòl sem.

    Ne legyünk tùl szigorùk. Jovaní novicsot illetôen én sem értettem, hogy miért nem jí tszott többet az eddigi meccseken. Mindig jò teljesìtményt nyùjt, lelkesen jí tszik és mindig meg pròbí lja hí lí lni az edzô(k)-nek beléje helyezett bizalmat. Egy Somalia és Leonardot azonban, akik öreg ròkí k mí r, egy kicsit igazsí gtalan dolog, egy Hollman Dí vidal összehasonlìtani, aki még nagyon fiatal.

    Ahhoz, hogy két helyzetet elpuskí zzon valaki, ahhoz az is hozzí tartozik, hogy két helyzetet vagy kialakìtson, vagy csupí n mí r lí sson és érezzen is az ember. Az, hogy még nem értékesìti ôket egy fiatal jí tékos, az még mindig reményt ad ahhoz, hogy meg fog jönni a fiatal jí tékosnak a jí tékkedve és merészsége is.

    Tudom, nem vagyok tí rgyilagos, Hollman Dí vidot illetôen, lí tszí som és megitélésem szerint, jò megmozdulí sai vannak, érzi a helyzeteket, és (sajnos még csak mí soknak is) ki tud alakìtani helyzeteket is, Jenner-el is jòl megérti magí t. Örülök neki, hogy a Fradinak, Hollman-al van egy fiatal sztí rja mí r. Csak azt remélem, hogy ne maradjon egyedül, hanem sok ùj csillagok jelenjenek meg az Üllôi-ùti fí k felett.

    Ìrtam mí r, hogy be kellene vezetni ùjra a Középeuròpai Kupí t ?

    Utòjí ra még azt, hogy a Fradi egy hangulat csapat jelenleg. Sokféle egyéniségbôl összerakott csapat. A megbìzhatòsí g (a Rapid csapatal együttvéve) volt a sikerének a titka.

    A megbìzhatòsí ghoz megbìzí s is kell. Az egyik a csapat feladata. A mí sik a szurkolòké.

    Hajrí  zöld sas, fel, fel a magasba ! Ott a te helyed !

    • Szia Laci!

      Sok mindenben igazad van, de tudod a fotel igazi “varázsát” az adja, hogy közvetlenül a meccs után í­rom őket. Ebből aztán néha furcsaságok és apró igazságtalanságok is kijönnek, de ez benne van a pakliban.
      Holmant én is jó játékosnak tartom, de amióta ismerjük, ugyanazt játssza. Nem látom rajta a fejlődést…amit Somalián igen. Ha emlékszel rá, amikor idejött egy csetlő-botló játékos volt (bocsi Soma!), de egy év alatt annyit fejlődött, amit sajnos egyetlen magyar játékoson nem látni. Emellett szí­vvel és lélekkel veti magát a játékba, nem ismer elveszett labdát. Jelenleg Leo mellett a csapat legértékesebb játékosa a szememben.
      A múlt meg állandóan “kí­sért”, hiszen naponta foglalkozunk vele, í­gy még ha egy kicsit unalmas is, de nem tudom kivonni magam alóla.
      Plusz: végre jó lenne egy vidám fotelt í­rni! 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

10.31.12:30 M4 Sport
OLDALAK
11.03.14:45 TV:M4Sport
EL: 11.07.21: 00 Dinamo Kijev-FTC-Nice TV:M4Sport
Tapolca, 2025.jan.11.
Categories
11.10.18:00 TV:M4Sport
Novák Dezső utánpótlás emléktornák
FOTELSZURKOLÓ